Rozliczenie środków na zakończenie umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19
W przypadku końcowego rozliczenia prawidłowo wydatkowanych środków należy złożyć następujące dokumenty:
• wypełniony formularz rozliczeniowy (formularz do pobrania)
• wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, dokumentujące przekazanie do ZUS składek od wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem, za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył,
z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane do ZUS kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel w ramach wniosku nr …………………; oraz deklaracje ZUS DRA (jeżeli wniosek dotyczył także składek),
• wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu dokumentujące przekazanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane do US kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel w ramach wniosku nr …………………,
• wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, (lub pokwitowania odbioru wynagrodzenia w przypadku wypłat gotówkowych), dokumentujące przekazanie wynagrodzenia pracownikom objętym wnioskiem,
o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, dokumentujące przekazanie do ZUS składek od wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem, za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane do ZUS kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel w ramach wniosku nr …………………; oraz deklaracje ZUS DRA (jeżeli wniosek dotyczył także składek),
o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu dokumentujące przekazanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane do US kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel w ramach wniosku nr …………………,
o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu dokumentujące przekazanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane do US kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel w ramach wniosku nr …………………,
o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, (lub pokwitowania odbioru wynagrodzenia w przypadku wypłat gotówkowych), dokumentujące przekazanie wynagrodzenia pracownikom objętym wnioskiem,
o wypełniony formularz dot. końcowego rozliczenia tj. „Rozliczenie środków otrzymanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na realizację umowy dot. ochrony miejsc pracy na skutek wystąpienia COVID-19", zawierający także oświadczenia Beneficjenta dotyczące prawidłowego wykorzystania otrzymanych środków.
Uwaga:
Beneficjent powinien:
• dokonać zwrotu środków na rachunek bankowy WUP, z którego Beneficjent otrzymał środki,
• przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl
w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan pisma podpisanego przez uprawnioną osobę. Tytuł e-maila: zwrot środków, rozliczenie umowy
o numerze- 26000/CV-19/ …………….., NIP ………………………..
W przypadku zmiany warunków lub rezygnacji całkowitej:
Wariant 1. Zmiana warunków/rezygnacja częściowa
Beneficjent, który chce ograniczyć kwotę przyznanego dofinansowania na rzecz ochrony miejsc pracy do określonej kwoty (poprzez modyfikację wysokości kolejnych transz: 2, 3 lub rezygnację z kolejnych transz 2,3) przesyła następujące dokumenty:
1. Formularz wniosku Beneficjenta o zmiane warunków umowy (formularz do pobrania)
2. Formularz aneksu do Umowy w zakresie ogrniczenia kwoty dofinansowania (formularz do pobrania)
3. Formularz wniosku z Informacją dotycząca zwrotu środków na rachunek WUP w Kielcach, dokonanego w trakcie realizacji umowy
o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP
w następstwie wystąpienia COVID-19 (formularz do pobrania)
Uwaga:
• Beneficjent dokonuje zwrotu środków na rachunek bankowy WUP,
z którego otrzymał środki,
• Beneficjent powinien przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan ww. „Informacji dotyczącej zwrotu (…)" podpisanej przez uprawnioną osobę. Tytuł e-maila: zwrot w trakcie realizacji umowy nr: 26000/CV-19/…………….., NIP ………………………..
Wariant 2. Rezygnacja całkowita
Beneficjent, który chce zrezygnować z dofinansowania w całości po otrzymaniu 1 transzy, (po zwrocie otrzymanej transzy z odsetkami) przesyła następujące dokumenty:
1. Formularz wniosku Beneficjenta o rozwiązanie umowy, w związku
z całkowitą rezygnacją z dofinansowania z FGŚP po otrzymaniu pierwszej transzy (formularz do pobrania)
2. Formularz wzoru Porozumienia do Umowy w zakresie rozwiązania umowy ze względu na całkowitą rezygnację z dofinansowania po otrzymaniu pierwszej transzy (formularz do pobrania)
3. Formularz wniosku z Informacją dotycząca zwrotu środków na rachunek WUP w Kielcach, dokonanego w trakcie realizacji umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP w następstwie wystąpienia COVID-19 (formularz do pobrania)
Uwaga:
• Beneficjent dokonuje zwrotu środków na rachunek bankowy WUP,
z którego otrzymał środki,
• Beneficjent powinien przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan ww. „Informacji dotyczącej zwrotu (…)" podpisanej przez uprawnioną osobę. Tytuł e-maila: zwrot w trakcie realizacji umowy nr: 26000/CV-19/…………….., NIP ………………………..
UWAGA! Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach zastrzega sobie prawo żądania innych niż w/w dokumentów potwierdzających prawidłowość wykorzystania środków i potwierdzających zatrudnienie pracowników, dla których przekazano świadczenie oraz zmiany form rozliczenia w przypadku otrzymania innych wytycznych od dysponenta FGŚP.