Jak wynika z przeprowadzonego badania internetowych ofert pracy* w lutym 2022 roku zostało zakodowanych 657 ofert pracy, które pochodziły od 339 pracodawców i agencji zatrudnienia. Struktura internetowych ofert pracy
w znacznym stopniu różni się od ofert zgłaszanych do powiatowych urzędów pracy, gdzie dominują propozycje zatrudnienia dla robotników przemysłowych i rzemieślników, pracowników usług i sprzedawców, pracowników wykonujących prace proste czy pracowników biurowych. Blisko połowa internetowych ofert pracy (49,8%) była skierowana do specjalistów, w tym najczęściej poszukiwano programistów aplikacji (6,2% ogółu ofert), specjalistów do spraw mediów społecznościowych (3%), lektorów języka obcego (2,1%), specjalistów do spraw sprzedaży (1,5%), analityków baz danych /data scientist/ (1,8%). Co piąty poszukiwany pracownik to technik i średni personel, wśród których propozycje zatrudnienia kierowane są do przedstawicieli handlowych (8,7% wszystkich ofert), agentów ubezpieczeniowych (2%) oraz pracowników centrum elektronicznej obsługi klienta (1,5%). Znaczne zapotrzebowanie występuje również na kadrę kierowniczą (13,5%), gdzie poszukiwani są głównie kierownicy agencji reklamowych (2,6% ogółu ofert) oraz kierownicy do spraw sprzedaży (2,3%). W przypadku pracowników usług i sprzedawców propozycje zatrudnienia dotyczą przede wszystkim doradców klienta (4,4% wszystkich ofert) oraz pracowników sprzedaży w sklepach (1,8%). W porównaniu do lutego 2021 roku liczba przebadanych internetowych ofert pracy zwiększyła się ponad czterokrotnie (luty 2021 – 163).