Informacje zawodowe to zbiór wiedzy niezbędnej zarówno podczas planowania drogi zawodowej, jak i poszukiwania zatrudnienia. Najczęściej korzystają z nich osoby wybierające zawód lub specjalizację, zamierzające uzupełnić kwalifikacje lub zmieniające profesję.
Klienci Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej mogą korzystać z informacji zawodowych poprzez:
- bezpośredni kontakt z doradcą zawodowym
- telefoniczny bądź e-mailowy kontakt z doradcą zawodowym
- uczestnictwo w spotkaniach grupowej informacji zawodowej
- samodzielne korzystanie ze zbiorów informacji znajdujących się w siedzibie naszego Urzędu (publikacji, informatorów, programów multimedialnych, filmów zawodoznawczych i innych) oraz zamieszczonych na stronie internetowej WUP.
- zawodach i specjalnościach
- rynku pracy, w tym o pracodawcach i profilach prowadzonej przez nich działalności;
- zakresie i formach działania instytucji publicznych i niepublicznych, które mogą być przydatne w rozwiązywaniu problemów zawodowych, poszukiwaniu pracy lub podejmowaniu działalności gospodarczej;
- szkołach i instytucjach szkoleniowych;
- stowarzyszeniach zawodowych i formach ich działania;
- metodach i sposobach poszukiwania pracy w kraju i za granicą, w tym przez sieć EURES;
- sposobach i metodach rekrutacji oraz prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych;
- zasadach przygotowywania, rodzajach i wzorach dokumentów aplikacyjnych;
- stronach internetowych, na których znajdują się informacje przydatne w rozwiązywaniu problemów zawodowych lub w poszukiwaniu pracy;
- warunkach świadczenia pracy;
- warunkach podejmowania działalności gospodarczej, w tym o przepisach prawnych, procedurach postępowania i wzorach dokumentów;
- projektach, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 26a ustawy, w ramach których można uzyskać pomoc w zakresie poradnictwa zawodowego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach gromadzi, aktualizuje i udostępnia swoim klientom informacje o:
Nasi klienci mają do dyspozycji salę wyposażoną w 10-stanowisk komputerowychz dostępem do Internetu. Stwarza ona możliwość samodzielnego poszukiwania ofert pracy zamieszczonych w sieci, sporządzenia i wydrukowania dokumentów aplikacyjnych, a także korzystania z poczty elektronicznej.