Rozliczenie środków na zakończenie umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP

Print Drukuj

W zakończeniu umowy o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych wymagane jest dostarczenie konkretnej dokumentacji. Należy złożyć wypełniony formularz rozliczeniowy, potwierdzenia przelewów do ZUS i Urzędu Skarbowego oraz dokumentujący wypłaty wynagrodzenia dla pracowników. Beneficjent jest zobowiązany do dokonania zwrotu środków na rachunek bankowy WUP oraz przesłania e-maila z odpowiednimi załącznikami i tytułem mającym na celu identyfikację zwrotu.

W przypadku zmiany warunków lub całkowitej rezygnacji z dofinansowania, beneficjent musi przesłać odpowiednie formularze oraz informacje dotyczące zwrotu środków. Zmiana warunków obejmuje ograniczenie kwoty dofinansowania, natomiast rezygnacja całkowita skutkuje koniecznością zwrotu wszystkich otrzymanych środków z odsetkami.

W każdym przypadku istotne jest przestrzeganie wytycznych oraz terminowe składanie wymaganej dokumentacji. Wojewódzki Urząd Pracy zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów potwierdzających prawidłowe wykorzystanie środków oraz zatrudnienie pracowników.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Formularz 1.xlsx:

    Załącznik przedstawia rozliczenie środków otrzymanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na ochronę miejsc pracy w wyniku COVID-19. Kluczowym punktem jest potwierdzenie, że środki zostały wykorzystane zgodnie z umową oraz że pracodawca nie wypowiedział umów o pracę pracownikom objętym dofinansowaniem w okresie pobierania świadczeń.

  • Formularz 2.docx:

    Załącznik zawiera formularz wniosku Beneficjenta o zmianę warunków umowy dotyczącej dofinansowania w związku z COVID-19. Kluczowym punktem jest możliwość ograniczenia przyznanego dofinansowania oraz wymagane informacje dotyczące numerów transz i liczby pracowników objętych wnioskiem.

  • Formularz 3.docx:

    Załącznik zawiera wzór aneksu do umowy w zakresie ograniczenia kwoty dofinansowania, który można wykorzystać w kontekście zmian wysokości kolejnych transz wsparcia. Kluczowym punktem jest konieczność dokładnego określenia stron aneksu i szczegółów dotyczących nowej kwoty oraz sposobu wypłaty środków przez Wojewódzki Urząd Pracy.

  • Formularz 4.xlsx:

    Załącznik zawiera formularz rozliczenia dotyczącego zwrotu środków przekazanych na wypłatę świadczeń w ramach ochrony miejsc pracy w związku z COVID-19. Kluczowym punktem jest wymaganie niezwłocznego przekazania informacji o dokonanym zwrocie do WUP w Kielcach oraz szczegółowe zestawienie otrzymanych i wydatkowanych środków.

  • Formularz 5.docx:

    Załącznik dotyczy formularza wniosku Beneficjenta o rozwiązanie umowy w związku z całkowitą rezygnacją z dofinansowania z FGŚP po otrzymaniu pierwszej transzy. Kluczowym punktem jest zobowiązanie do zwrotu wypłaconych środków oraz odsetek w przypadku wykorzystania finansowania niezgodnie z warunkami umowy.

  • Formularz 6.docx:

    Załącznik zawiera wzór porozumienia do umowy dotyczącej rozwiązania umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy w związku z COVID-19. Kluczowym punktem jest stwierdzenie, że umowa jest rozwiązana za obopólną zgodą stron, a przedsiębiorca zobowiązuje się do zwrotu wypłaconych mu środków.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Rozliczenie środków na zakończenie umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19
 
W przypadku końcowego rozliczenia prawidłowo wydatkowanych środków należy złożyć następujące dokumenty: 
 
wypełniony formularz rozliczeniowy (formularz do pobrania)
 
wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, dokumentujące przekazanie do ZUS składek od wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem, za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, 
z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane  do ZUS kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel  w ramach wniosku  nr …………………; oraz deklaracje ZUS DRA (jeżeli wniosek dotyczył także składek),
 
wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu dokumentujące przekazanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane  do US kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel  w ramach wniosku nr …………………,
 
wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, (lub pokwitowania odbioru wynagrodzenia w przypadku wypłat gotówkowych), dokumentujące przekazanie wynagrodzenia pracownikom objętym wnioskiem,
      o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, dokumentujące przekazanie do ZUS składek od wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem, za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane  do ZUS kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel  w ramach wniosku  nr …………………; oraz deklaracje ZUS DRA (jeżeli wniosek dotyczył także składek),
      o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu dokumentujące przekazanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy za poszczególne okresy, których wniosek dotyczył, z oświadczeniem pracodawcy, iż przekazane  do US kwoty zawierają w sobie środki przyznane na ten cel  w ramach wniosku nr …………………,
      o wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu, (lub pokwitowania odbioru wynagrodzenia w przypadku wypłat gotówkowych), dokumentujące przekazanie wynagrodzenia pracownikom objętym wnioskiem,
      o wypełniony formularz dot. końcowego rozliczenia tj. „Rozliczenie środków otrzymanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na realizację umowy dot. ochrony miejsc pracy na skutek wystąpienia COVID-19", zawierający także oświadczenia Beneficjenta dotyczące prawidłowego wykorzystania otrzymanych środków.    
 
Uwaga:
Beneficjent powinien:
dokonać zwrotu środków na rachunek bankowy WUP, z którego Beneficjent otrzymał środki, 
przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl 
w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan pisma podpisanego przez  uprawnioną osobę.  Tytuł e-maila: zwrot środków, rozliczenie umowy 
o numerze- 26000/CV-19/ …………….., NIP ………………………..
 
 
W przypadku zmiany warunków lub rezygnacji całkowitej:
 
Wariant 1. Zmiana warunków/rezygnacja częściowa
 
Beneficjent, który chce ograniczyć kwotę przyznanego dofinansowania na rzecz ochrony miejsc pracy do określonej kwoty (poprzez  modyfikację  wysokości kolejnych transz: 2, 3 lub rezygnację z kolejnych transz 2,3) przesyła następujące dokumenty:
 
1. Formularz wniosku Beneficjenta o zmiane warunków umowy (formularz do pobrania)
2. Formularz aneksu do Umowy w zakresie ogrniczenia kwoty dofinansowania (formularz do pobrania)
3. Formularz wniosku z Informacją  dotycząca zwrotu środków na rachunek WUP w Kielcach, dokonanego w trakcie realizacji umowy 
o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP 
w następstwie wystąpienia COVID-19 (formularz do pobrania)
 
Uwaga: 
Beneficjent dokonuje zwrotu środków na rachunek bankowy WUP, 
z którego otrzymał środki, 
Beneficjent powinien przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan ww. „Informacji dotyczącej zwrotu (…)" podpisanej przez uprawnioną osobę. Tytuł e-maila: zwrot w trakcie realizacji umowy nr: 26000/CV-19/…………….., NIP ………………………..
 
 
Wariant 2. Rezygnacja całkowita
 
Beneficjent, który chce zrezygnować z dofinansowania w całości po otrzymaniu 1 transzy, (po zwrocie otrzymanej transzy z odsetkami)  przesyła następujące dokumenty:
 
1. Formularz wniosku Beneficjenta o rozwiązanie umowy,  w związku 
z całkowitą   rezygnacją z  dofinansowania z FGŚP po otrzymaniu pierwszej transzy (formularz do pobrania)
2. Formularz wzoru Porozumienia  do Umowy w zakresie rozwiązania umowy ze względu na całkowitą  rezygnację  z dofinansowania po otrzymaniu pierwszej transzy (formularz do pobrania)
3. Formularz wniosku z Informacją  dotycząca zwrotu środków na rachunek WUP w Kielcach, dokonanego w trakcie realizacji umowy o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP w następstwie wystąpienia COVID-19 (formularz  do pobrania)
Uwaga: 
Beneficjent dokonuje zwrotu środków na rachunek bankowy WUP, 
z którego otrzymał środki, 
Beneficjent powinien przesłać jako załącznik do e-maila na adres: wup@wup.kielce.pl w dwóch wersjach: plik Excel oraz skan ww. „Informacji dotyczącej zwrotu (…)" podpisanej przez uprawnioną osobę. Tytuł e-maila: zwrot w trakcie realizacji umowy nr: 26000/CV-19/…………….., NIP ………………………..
 
 
UWAGA! Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach zastrzega sobie prawo żądania innych  niż w/w dokumentów  potwierdzających prawidłowość wykorzystania środków i potwierdzających zatrudnienie pracowników, dla których przekazano świadczenie oraz zmiany form rozliczenia w przypadku otrzymania innych wytycznych od dysponenta FGŚP.
Informacje o publikacji dokumentu