W dniu 10.10.2024 r. Wojewódzki Zespół Koordynacji w ramach III wizyty pozaregionalnej odwiedził Uniwersytet Śląski w Katowicach, który odgrywa kluczową rolę w rozwoju swojego regionu.
Celem wizyty była wymiana doświadczeń oraz pomysłów w zakresie kształcenia otwartego i innowacyjnych metod nauczania.
Spotkanie poprowadziła pani Izabela Staszewska-Ferens – dyrektor Uniwersytetu Otwartego wraz z panem Pawłem Zieglerem – kierownikiem Centrum Studiów podyplomowych.
Podczas spotkania omówiono aktualne programy edukacyjne oraz strategie, które wspierają rozwój studentów i promują dostępność edukacji. Członkowie Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji mieli również okazję zapoznać się z ofertą Uniwersytetu Otwartego oraz zrealizowanymi projektami.
Uniwersytet Otwarty jest częścią Uniwersytetu Śląskiego oferującą różnorodne zajęcia z zakresu edukacji pozaformalnej oraz różne rodzaje kształcenia dla odbiorców spoza społeczności uniwersyteckiej. To miejsce wsparte wartościami edukacyjnymi, gdzie ludzie w każdym wieku – dzieci, młodzież i dorośli – spotykają się, aby odkrywać prawdę o świecie, poszerzać swoją wiedzę, współpracować z badaczami i osobami pasjonującymi się nauką i nauczaniem.
Ciekawym miejscem, które mogli zwiedzić uczestnicy wizyty było spinPLACE, który jest inicjatywą mająca na celu utworzenie regionalnego, międzyuczelnianego, biznesowego centrum kreatywności i coworkingu, a także prototypowania i animowania projektów. spinPLACE to miejsce działania i co najważniejsze kreatywnego myślenia. To miejsce, w którym potencjał śląskich uczelni zostanie wykorzystany do tworzenia i wdrażania produktów i usług, które przyczynią się do ciekawego rozwoju studentów, absolwentów, firm i mieszkańców Śląska.
Wizyta na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach dostarczyła członkom WZK wiele nowych pomysłów i inspiracji. Uczestnicy mogli poznać innowacyjne podejście do nauczania oraz dobre praktyki, które mogą się przydać we wdrażaniu w naszym regionie.
Ponadto spotkanie z pracownikami Uniwersytetu Śląskiego pozwoliło na identyfikację nowych możliwości kształcenia oraz dostosowania programów do potrzeb lokalnego rynku pracy.