- Zakończyłeś pracę za granicą, wróciłeś do kraju i chcesz ubiegać się o zasiłek dla osób bezrobotnych? Przeczytaj tutaj.
- Pracowałeś za granicą? Zastanawiasz się, czy Twój staż pracy zdobyty za granicą zostanie uznany w Polsce? Przeczytaj tutaj.
- Pobierasz zasiłek dla osób bezrobotnych za granicą i chciałbyś teraz wrócić do Polski, nie tracąc do niego prawa? Przeczytaj tutaj
- Uzyskałeś prawo do zasiłku dla bezrobotnych w Polsce i chcesz wyjechać za granicę w celu poszukiwania pracy i nie chcesz stracić prawa do niego? Przenieś świadczenie z Polski do innego kraju członkowskiego? Przeczytaj tutaj.
Dokumenty, które mogą okazać się niezbędne, to PD U1 oraz PD U2. Przeczytaj w poniższych zakładkach, jak postarać się o ich wystawienie:
- dokument PD U1 tutaj,
- dokument PD U2 tutaj
Sprawdź, jakie druki oraz dokumenty będą Ci potrzebne, jak możesz skontaktować się
z urzędem oraz w jaki sposób najlepiej dokumenty te przekazać, troszcząc się o nasze wspólne bezpieczeństwo związane z epidemią.
Sprawdź, który druk odpowiada Twojej sytuacji i pobierz go.
- Osoby bezrobotne, które po pracy za granicą starają się o zasiłek w Polsce, powinny złożyć:
- Oświadczenie osoby powracającej z zagranicy (pobierz)
- Oświadczenie o sposobie rozwiązania stosunku pracy (pobierz)
- Inne dokumenty (w przypadku braku dokumentu PD U1). Dokumenty z tabeli.
Sprawdź tutaj.
Zastanawiasz się co zrobić, aby uzyskać dokument PD U1 – Przeczytaj tutaj.
Szczegółowe informacje masz tutaj.
- Osoby bezrobotne, które do Polski wróciły z przyznanym przez zagraniczną instytucję zasiłkiem dla bezrobotnych, tzw. transfer (dokument PD U2) powinny złożyć druki:
- Osoby, które o zasiłek dla bezrobotnych starają się za granicą i w tym celu chcą uzyskać potwierdzenie okresów ubezpieczenia spełnionych na terenie Polski.
Szczegółowe informacje masz tutaj.
Następnie wydrukuj pobrane pliki i wypełnij je, załącz do nich odpowiednie dokumenty w formie papierowej (na każdym druku widnieją informacje, jakie dokumenty należy dołączyć)
Jeżeli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy – kontaktuj się telefonicznie lub mailowo.
Pracownicy Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
odpowiedzą na wszystkie pytania i doradzą jak skorzystać
z przysługujących Ci świadczeń.
☎ 41 36 41 659, 41 36 41 609, 41 36 41 646
e-mail: wup@wup.kielce.pl
Pracownicy Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
odpowiedzą na wszystkie pytania i doradzą jak skorzystać
z przysługujących Ci świadczeń.
☎ 41 36 41 659, 41 36 41 609, 41 36 41 646
e-mail: wup@wup.kielce.pl
Ze względu na duże obciążenie linii prosimy o cierpliwość lub korzystanie z poczty elektronicznej: wup@wup.kielce.pl lub skrzynki podawczej.
Informacje udzielane są od poniedziałku do piątku, od godz. 7.30 – 15.30.
Całą dokumentację prześlij pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP podpisany PZ) na adresy poniżej – w ten sposób przyczynisz się do zachowania naszego wspólnego bezpieczeństwa:
- pocztą tradycyjną na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach, ul. Witosa 86, 25-561 Kielce,
- na adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP: /WUPKielce/SkrytkaESP lub /WUPKielce/skrytka
Oczekuj na odpowiedź urzędu, zostanie ona przekazana jak najszybciej.
Dokładamy starań do tego, aby cały proces obsługi odbył się jak najszybciej. Jednak z uwagi na to, że sprawom tym towarzyszy konieczność prowadzenia korespondencji z instytucjami innych krajów, które mierzą się z problemami związanymi ze stanem epidemicznym, czas ten może się wydłużyć. Prosimy Państwa o zrozumienie i cierpliwość.